joi, 19 iulie 2007

Romania , tara fara brand de tara

Dupa Simply Surprising si Fabulospirit se dovedeste ca - in continuare - Romania nu are un brand viabil. Si cum asa ceva nu se construieste peste noapte, mai grav este faptul ca Romania nu are nici macar o viziune sau o strategie coerenta pentru a ajunge acolo. Dealtfel, chestiunea brandului de tara a devenit deja un loc comun. Toata lumea isi da cu parerea si nu se face nimic serios, iar problema - care ar trebui sa fie una tehnica - a capatat o abordare politica pentru ca baietii destepti au mirosit ca e o modalitate usoara de a scoate bani de la buget (culmea fiind atinsa de celebrul Fabulospirit al lui Lucian Georgescu "Fabulospirit nu este un slogan, ci un template de comunicare" :-) asa sa fie daca zice Dumnealui).
Un brand de tara - ca orice alt brand - ar trebui construit bazandu-te pe "realitatea frumoasa" surprinsa in esenta sa, avand o perspectiva pornita din interiorul tarii si avand ca obiectiv permanent grija pentru felul cum este si ar trebui sa fie perceputa de catre publicul din exterior. Ar trebui sa aiba in spate studii si cercetari pertinente (nu presupuneri si vorbe frumoase), o viziune clara si simpla (nu concepte complexe si atotcuprinzatoare - care oricum nici nu pot fi puse in practica si nici nu pot fi percepute de catre public), ceva sinceritate, ceva patriotism, profesionalism si grija pentru adevarul despre Romania. In primele faze, problema trebuie sa fie mai mult de marketing si psihosociologie si mai putin de publicitate si promovare. Asta ar trebui sa urmeze dupa ce stim cu totii nu ce e Romania in intregul sau, ci ce este Romania frumoasa care trebuie aratata si altora.
Mai multe despre acest subiect, in aceasta seara la Ora de stiri de la 21.00 pe TVR2, unde voi fi si eu invitat.

Niciun comentariu: