joi, 7 iunie 2007

Belciugatele

Iesi din Bucuresti prin Pantelimon, treci de Branesti si de Islaz. Din drumul national se face stanga, iar soseaua urca un deal mic. Odata ajuns sus vei putea vedea satul.
Am ajuns intamplator acolo in urma cu 3 luni si ne-am hotarat: in maxim un an ne mutam la Belciugatele. Am cronometrat drumul la diferite ore din zi - media este de 15 minute din sat pana in fata la Cora Pantelimon. Pretenii mi-au spus ca e departe, ca e riscant cu transportul, ca Vladimir va ajunge greu la scoala, ca voi ramane fara prieteni pentru ca putini vor fi dispusi sa vina pana acolo :-) . Parerile s-au mai schimbat dupa ce i-am invitat sa vada locurile: dupa tacerea de rigoare pe care ti-o impune prima vedere a peisajului a urmat inevitabil "Mda, pai cat e metrul de pamant aici? Se mai gaseste ceva de cumparat?"
Satul e inconjurat de lacuri si paduri. Cand l-am vazut prima data, am avut o senzatie puternica de deja-vu. "Eu am mai fost pe aici" a fost primul gand, locurile imi pareau cunoscute, aproape familiare. Mi-am sunat parintii - poate ca am fost cu ei in copilarie - "Belciugatele? In Calarasi? Nu, sigur nu." mi-au spus. Am ramas cu senzatia de deja-vu si cu sentimentul ca am regasit ceva foarte important, pe care-l uitasem intre timp.

2 comentarii:

Bogdan Cercel spunea...

si cat e metru' patrat? Si de pamant si de lac. :)

Lucian Traşă spunea...

intre 25 si 50 Euro. pamantul. lac nu se mai gaseste, pentru ca au fost altii mai insetati :-)